sobota, 29 maja 2010

Zaczynamy!

Coraz częściej zwracając uwagę na tańsze produkty sieci handlowych odkryłem, że marki własne owych marketów często podpierają się produktami uznanych na rynku producentów sprzedając je po cenie czasem i dwukrotnie niższej. I dobrze! Po co mamy płacić za markę skoro i tak interesuje nas to, żeby dobrze zjeść?

W tym blogu będę przedstawiał kolejne produkty znanych firm oraz ich tańszych, nazwijmy to, odpowiedników. Bo jeżeli pochodzą z jednej fabryki to powiedz mi, drogi Czytelniku - wolisz kupować drożej czy taniej? :)

5 komentarzy:

  1. Mam nieodparte wrażenie, że pisząc "dobrze zjeść" myślisz o ilości a nie jakości. Niestety ta zasada nie jest najlepsza- nigdy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę o jakości nie zmieniając ilości. Gdybym myślał inaczej po prostu bym podawał najtańsze dostępne na rynku produkty - a jak widzisz, tutaj chodzi o niemarkowe odpowiedniki (czyt. to samo jedzenie w innym opakowaniu)

    OdpowiedzUsuń
  3. No i gratuluje!! hehe zwizualizowales cos co jzu mi w glowie siedzialo od dluzszego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Marki własne nie są gorsze od produktów strikte markowych, jeżeli produkuje je ten sam producent. To po co sprzedaje taniej? Nie dlatego by nie wykładać na reklamę, przecież i tak reklamuje swoje marki, a sieci często wspierają je własnymi reklamami. Prosta matematyka sprzedaż z marki własne + te same produkty pod marką sieci = 10 krotna sprzedaż. Okazuje się że pod marką sieci można sprzedać 10-20 x więcej, stąd niższa cena!

    OdpowiedzUsuń
  5. @Monika: piszesz z własnego doświadczenia czy są to domysły?

    Sprzedaje taniej przede wszystkim dlatego, że produkt nie pochłania pieniędzy na reklamę (nie każdy czyta etykiety z tyłu czy porównuje adresy i kojarzy z markami). Nawet na stronie Tesco to pisze ;)

    OdpowiedzUsuń